[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - Uitstroom filter hoe en waarom ?

Uitstroom filter hoe en waarom ?

Pompen, opvoerhoogtes, verlies en vermogen. Interne of externe filters. Biologische filters.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Uitstroom filter hoe en waarom ?

Berichtdoor jonassluyts » 26 jan 2016, 0:21

Hallo allemaal.

Ik ben me weer wat in het aqua gebeuren aan het verdiepen: zie andere Posts.
En kwam nu met het volgende obstakel op m'n weg.
De filterstroom in de aqua.

Heb al wat proberen opzoeken naar de ideale stroming wat hopeloos blijkt dus dacht ik ik maak even een post aan.
Mijn bak is een juwel vision 180

Nu ben ik verschillende dingen tegengekomen op m'n zoektocht en ik zal beginnen met het volgende.
Spraybar, Lilly pipe, of gewoon de darm als uitstroom gebruiken?

Spraybar is veel voorkomend en zit ook standaard bij meeste filters nu kan je deze op verschillende manier plaatsen.
Ik zette hem altijd links of rechts en de instroom filter aan de andere kant.
Nu kwam ik onlangs tegen dat je hem beter tegen de achterwand zet. Is dit zo?
Ik haat het dat mijn lange planten niet mooi recht groeien maar door de stroming juist scheef gaan staan.

Lilly pipe:
Komt meer voor in kleine aquascapes.
Is dit wel mogelijk in zon grote bak,? Zo ja. Is het beter dan de spraybar?

Als laatste gewoon de darm erin ?
Ik kan geloven dat dit best wel een krachtige stroom is voor de vissen maar dat die kracht vrij snel verminderd en ook linder verspreid. Toch zie je dit vaak in aqua winkels dat ze het zo doen maar dan met 2 uitstromen ( niet zeker of het ook 2 filters zijn).

Alles moet ook overwogen zijn met CO2 Diffusor in het achterhoofd. Tips over waar ik deze moet plaatsen altijd welkom.
Ik heb het gevoel dat ik deze te weinig verspreid. Momenteel heb ik die onder de uitstroom van de filter staan zodat de stroming de belletjes meeneemt.

Groetjes jonas
jonassluyts
Gebruiker

Onderwerpen: 8
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:
Formaat:

Re: Uitstroom filter hoe en waarom ?

Berichtdoor 1Paul » 26 jan 2016, 9:04

ik zelf heb geen diffusor in mijn bak maar een omgekeerd bakje om co2 in de bak te krijgen, zoek hier maar eens op...

de uitstroom heb ik tegen de vooruit aan zodat de vis er vrijwel geen erg in heeft of mijn planten...
IK BEN IK
1Paul
Junkie

Onderwerpen: 48
Afbeeldingen: 27
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 14 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland

Re: Uitstroom filter hoe en waarom ?

Berichtdoor TonHageraats » 26 jan 2016, 11:14

Hoe de stroming moet of kan lopen in een goed beplante bak zal altijd tobben blijven, je zal alle mogelijkheden moeten uitproberen om tot een goed resultaat te komen, probeer ook eens om je uitstroom wat lager in de bak te zetten, bij mij heeft dat geholpen, dan komt de stroming wat lager op de bladeren en gaat de plant(en) minder "liggen" .
Groet,
Ton
TonHageraats
Gebruiker

Onderwerpen: 4
Afbeeldingen: 0
Verzonden: 6 Duimpjes
Ontvangen: 7 Duimpjes
Leeftijd: 70

Nederland
Soort aquarium:
Regio: