Goede morgen allemaal!
Ik heb even een vraagje over mijn planten. Deze vertonen de laatste maanden geen tot nauwelijks groei. Nu vraag ik me af of jullie een duidelijk idee hebben waar het aan kan liggen.
Ik heb een 60cm bak (60x30x38 : lxbxh) met een 15W TLD Phillips 840 (hangt er nu 13 maanden). Zandbodem en geen voedingsbodem (wel van die voedingsballetjes; 1 maand geleden nieuwe toegevoegd). Ik geef ongeveer elke week vloeibare plantenvoeding en om de andere dag vloeibaar CO2. Licht is aan van 9.00 tot 13.00 en van 17.00 tot 23.00. Waterwaarden: NO3=0, NO2=0, GH=>6, KH= 3-6, pH=6.8.
Ik had een tot 2 maanden geleden problemen met veel alg. Deze heb ik op het moment redelijk onder controle, maar mijn planten blijven klein en zien er zwak uit.
Het enige wat ik kan bedenken is eigenlijk een nieuwe TL. Echter las ik laatst dat dit niet echt meer hoeft met de huidige TL-lampen. (als jullie dit ook denken dan wil ik het vervolgens nog wel hebben over wat voor een TL het best boven dit aquarium zou kunnen).
Hebben jullie nog andere idee waar de slechte planten groei door zou kunnen komen? Of zijn jullie het eens met het licht.
Groeten,
Peter