weer terug?

Wil je het eens over wat anders dan aquaria hebben? Dan is dit er de juiste plek voor.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: weer terug?

Berichtdoor gerhar » 01 jan 2018, 14:40

Allemaal een gezond en gelukkig 2018 gewenst! :grin:
gerhar
Gebruiker

Onderwerpen: 12
Afbeeldingen: 59
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 59

Nederland
Formaat: 80X40X45 100x50x50 kweekstelli

Berichtdoor Christa » 10 jan 2018, 6:45

Leuk joh... papegaaien :roll:

Ik was gisteren weg ivm (alweer) een begrafenis, dus René is overdag even langs gepiept om te kijken of ze nog voldoende water, voer etc. hadden en ze wat aandacht en snackjes te geven.
Die kreeg de verrassing van zijn leven want (zoals hij het zelf uitdrukte) ""ze zaten aan de verkeerde kant van de kooi".
Het leek in eerste instantie mee te vallen: Japie had zijn vaste stekje bij de voordeur voorzien van wat losse veren en de nodige poep en zat samen met Appie op de kooi.
(Dat ie een kleerhanger van de kapstok had getrokken is dan echt bijzaak).
Ze zijn keurig op de hand gestapt en vakkundig weer door hem opgesloten.
(kennelijk hebben ze een manier gevonden om het kleine luikje open te frutselen / helaas voor hen is het behalve een klikgrendel ook een ara-bestendige constructie met aandraai-optie, waar René dus handig gebruik van heeft gemaakt en hij staat nu zo zwaar afgesteld dat ze er echt niet meer doorheen komen :badgrin: )

Ik wist al dat Appie een los zittend deurtje net zolang voor zichzelf houdt tot ze besluit dat het tijd is om buiten te spelen en het *dan* pas open duwt en de kooi uitwandelt - dus ik had alles extra gecontroleerd voor ik de deur uit stapte, ik wist *niet* dat ze al een manier had gevonden om het afgesloten deurtje zelf open te frunniken.

Het was laat en ik was moe (gisteravond) dus heb nog niet alle sporen van hun uitstapje gevonden, wat wel meteen opviel was dat mijn toetsenbord half gestript was: overal losse zwarte blokjes en ik heb een tijdklokschakelaar minder (waar ik wel even van schrok- die was aangesloten op het lichtnet! :shock: - Appie waarschijnlijk ook want er lag een enorme klodder poep naast ) het hele frontje is eraf.
Her en der wat knaagsporen (doosjes en losliggend papierwerk) dus dat moet nog uitgezocht.
Duim maar voor me dat dat alles was :???:

leermomentje van de dag:

Afbeelding
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 303 Duimpjes
Ontvangen: 118 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor Henny2 » 10 jan 2018, 7:27

Jeetje wat een ondeugden! Voor hetzelfde geld wordt hij geëlektrocuteerd! Pffff. ik hoop dat je verder geen narigheid meer ontdekt.
Henny2
Gebruiker

Onderwerpen: 4
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 11 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor 1Paul » 10 jan 2018, 8:59

ZIJN EN BLIJVEN ZEER NIEUWSGIERIGE DIEREN, WILLEN ECHT ALLES ONDERZOEKEN...
IK BEN IK
1Paul
Junkie

Onderwerpen: 48
Afbeeldingen: 27
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Lukas » 18 jan 2018, 9:07

Wohoooo, onderweg naar werk twee keer van mijn fiets af gewaaid :grin: Prachtweer, dit! :grin:
It's all or nothing,
and I never settle for nothing.
Lukas
Junkie

Onderwerpen: 60
Afbeeldingen: 3
Verzonden: 94 Duimpjes
Ontvangen: 110 Duimpjes
Leeftijd: 39

Nederland
Soort aquarium: zoetwater, gezelschap
Formaat: 130X50X45

Berichtdoor Henny2 » 20 jan 2018, 15:01

Hopelijk is het goed afgelopen met die wind Lukas! Bij ons op de tuin zijn veel bomen omgewaaid en op huisjes en schuren gevallen! :huil: Persoonlijk is ons dat bespaard gebleven, wij hebben geen hoge bomen staan. De jonge fruitbomen die we hebben zijn blijven staan. Wel een puinbak overal, maar met vereende krachten komt het wel weer in orde. Vandaag eerst maar eens de bakken water verversen.
Henny2
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Lukas » 20 jan 2018, 15:31

Ja hoor. Kan wel wat hebben. Altijd dat grijze grauwe net-niks weer ben ik wel zat. Dit was tenminste weer met karakter. :)
Gelukkig hebben de jonge fruitboompjes het gehouden. :-)
It's all or nothing,
and I never settle for nothing.
Lukas
Junkie

Onderwerpen: 60
Afbeeldingen: 3
Verzonden: 94 Duimpjes
Ontvangen: 110 Duimpjes
Leeftijd: 39

Nederland
Soort aquarium: zoetwater, gezelschap
Formaat: 130X50X45

Berichtdoor boesboes » 21 jan 2018, 1:52

Haha...die gaaien van jouw zijn me een lekker stel :lol:
Timmie heeft een nieuw stekje in de woonkamer.
Boven op de lucht verfrisser die in het stopcontact steekt....een dag later ruikt hij nog naar bosvruchten :lol:

En het volgende nieuws kan misschien als schokkend ervaren worden.
Alle garnalen zijn uit de garnalen kast en overgeplaatst naar mijn grote aquarium.
In ieder geval de soorten waarbij dat Kon.
De rest heeft bij iemand anders een thuis gekregen.
Ging me momenteel te veel werk in zitten....ruiten schoon houden, water wisselen, filters en bodem schoon houden, etc
Ook zijn de meeste garnalen genetisch gezien helemaal kapot gekweekt als je het mij vraagt.
Eigenlijk wel een beetje gehad er mee.
Niet dat ik ze niet meer mooi vind...vind het nog altijd prachtig om te zien maar daar houd het momenteel even op.

Maarja...nu staat er een prachtige kast met niks er in.
Echt niet :lol: :lol: :lol:
Altijd gedacht dat een terrarium heel ingewikkeld zou zijn.
Maar blijkbaar kun je het zo ingewikkeld maken als je Wilt en nog veel onderhoudsvrijer dan een aquarium.
Dat zeggen ze tenminste :lol:
Dus na flink wat neuzen op internet 1 bakje opgezet als terrarium.
In de toekomst wil ik er waarschijnlijk pijlgif kikkertjes in houden.
Maar zover ben ik nog lang niet.....eerst eens kijken hoe het bevalt en wat er nog verbeterd moet worden.

Uit ervaring met het aquarium vermoed ik dat er eerst nog een aantal eureka momenten zullen komen :lol: .

En morgen eerst eens de winter bescherming / kas in de tuin repareren.
Die heeft flink slaag gehad 2 dagen geleden...
Maar als ik de schade in de buurt bekijk mag ik van geluk spreken dat enkel het dak van mijn zelfgemaakte kapot is.
Heeft trouwens al aardig wat noodweer overleefd maar dit was schijnbaar iets teveel van het goede.

Nou...deze jongen gaat lekker maffen.
Wissel van late dienst naar vroege vind ik altijd verschrikkelijk :roll:
Laatst bijgewerkt door boesboes op 21 jan 2018, 1:57, in het totaal 1 keer bewerkt
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 110
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 37 Duimpjes
Ontvangen: 77 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Regio: Zuid-Amerika
Formaat: 150X50X50

Berichtdoor boesboes » 21 jan 2018, 1:52

Haha...die gaaien van jouw zijn me een lekker stel :lol:
Timmie heeft een nieuw stekje in de woonkamer.
Boven op de lucht verfrisser die in het stopcontact steekt....een dag later ruikt hij nog naar bosvruchten :lol:

En het volgende nieuws kan misschien als schokkend ervaren worden.
Alle garnalen zijn uit de garnalen kast en overgeplaatst naar mijn grote aquarium.
In ieder geval de soorten waarbij dat Kon.
De rest heeft bij iemand anders een thuis gekregen.
Ging me momenteel te veel werk in zitten....ruiten schoon houden, water wisselen, filters en bodem schoon houden, etc
Ook zijn de meeste garnalen genetisch gezien helemaal kapot gekweekt als je het mij vraagt.
Eigenlijk wel een beetje gehad er mee.
Niet dat ik ze niet meer mooi vind...vind het nog altijd prachtig om te zien maar daar houd het momenteel even op.

Maarja...nu staat er een prachtige kast met niks er in.
Echt niet :lol: :lol: :lol:
Altijd gedacht dat een terrarium heel ingewikkeld zou zijn.
Maar blijkbaar kun je het zo ingewikkeld maken als je Wilt en nog veel onderhoudsvrijer dan een aquarium.
Dat zeggen ze tenminste :lol:
Dus na flink wat neuzen op internet 1 bakje opgezet als terrarium.
In de toekomst wil ik er waarschijnlijk pijlgif kikkertjes in houden.
Maar zover ben ik nog lang niet.....eerst eens kijken hoe het bevalt en wat er nog verbeterd moet worden.

Uit ervaring met het aquarium vermoed ik dat er eerst nog een aantal eureka momenten zullen komen :lol: .

En morgen eerst eens de winter bescherming / kas in de tuin repareren.
Die heeft flink slaag gehad 2 dagen geleden...
Maar als ik de schade in de buurt bekijk mag ik van geluk spreken dat enkel het dak van mijn zelfgemaakte kapot is.
Heeft trouwens al aardig wat noodweer overleefd maar dit was schijnbaar iets teveel van het goede.

Nou...deze jongen gaat lekker maffen.
Wissel van late dienst naar vroege vind ik altijd verschrikkelijk :roll:
boesboes
Junkie

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Henny2 » 21 jan 2018, 15:28

Gifkikkertjes zijn zeker leuk. Ik heb ze ook gehad. Ben eigenlijk afgehaakt door de stank van de fruitvliegenkweekjes. Er zit hier geen winkel in de buurt waar ik ze kan kopen. Heb ook geen zolder of kelder waar ik ze kon kweken,dus moest bij de woonkamer in de buurt. Bah, ik heb nog al een sterk ontwikkelde reuk, dus was niet te doen.
Henny2
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 21 jan 2018, 17:07

Je kunt tegenwoordig een leverings-abonnement afsluiten, dan krijg je standaard 1/2/3/4x in de maand een levering per post.
(Gruwelijk dure oplossing, maar het *kan* )

Henny- ik snap je helemaal, het hangt wel af van de voedingsbodem-mix die je maakt.
Ik werd ook helemaal gestoord van de meur, maar als je de melk etc. uit de standaard papjes vervangt door (volle)yoghurt krijg je net zoveel opbrengst (ik vind persoonlijk: meer) zonder de enorme stank.
(rottende melk is gewoon een van de ergste luchtjes aller tijden i.m.h.o.)

Welke kikkertjes had je?

boes: kikkertjes zijn leuk, maar onderschat de eisen niet ;)
(ohja, ik *haat* warmtematjes- ik heb elke keer weer een gescheurde bak ... dus zweer nog steeds bij een laag water onderin met kleikorrels en een warmtestaaf )
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor boesboes » 21 jan 2018, 19:34

Haha...ben je voor Christa :lol:
Laagje water met verwarmings element...geen matje bij mij.
Drainage systeem onder de aarde zodat het water in het poeltje terug komt.
Zou wel gek zijn om zo'n matje te kopen met thermostaat etc etc.
Terwijl ik hier stapels verwarmings elementen heb liggen met ingebouwde thermostaat.

Had inderdaad gelezen over de klei korrels als drainage laag maar heb zelf gekozen voor een Andere optie die ik op internet heb gezien. Een hele grove filtermat van 3 cm dik die bedoeld is voor de vijver.
Tussen de aarde en filtermat dan nog een heel fijn kunstof gaas zodat de aarde niet in de filter mat zakt.

Volgens mij ga ik weer veel van je leren Christa :cool:
Yoghurt? Melk ?

En stank ? Mwaaaa....kan nooit zo erg zijn als ik een bezoekje aan de wc heb gebracht voor een nr 2 ...lol :lol:

Ben trouwens wel van plan zelf voor voedsel te zorgen....zijn allemaal dingen die ik eerst wil kunnen voordat er bewoners komen. Zal waarschijnlijk eerst voor de tricolor gaan.
Schijnt een prima soort te zijn voor een rookie.
boesboes
Junkie

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Christa » 21 jan 2018, 20:59

Oh jawel hoor- steek je neus maar eens in een poepluier van een baby die net overgaat van 100% moedermelk naar *iets* vasters.
Dan ligt het hele spijsverteringssysteem overhoop wat resulteert in de meest "interessante" geurcombinaties.
Dat is de *ultieme* ouderschapstest want als je niet heel veel van zo'n wurm houdt gaat ie op dat punt echt met luier en al de kliko in! :badgrin:
daar kan jouw nummer 2 nooit (meer) tegenop!

De meeste basic fruitvliegprutjes bestaan uit een mix van havervlokken, azijn en `melk` met extraatjes als tomatenconcentraat (tegen de mijt ontwikkeling) en echt fruit
(of gewoon een paar druppels vitamines als je lui bent, zoals ik)
en stinken hemelhoog de pan uit.
Je kunt ook aanmaakpoeder kopen - is best duur in gebruik en ruikt ook niet altijd even fijn.
Maar je kunt enorm aan stankbesparing doen door yoghurt te gebruiken - dan heb je gefermenteerde melk ipv echt rottende ... ;)

Tricolour heten al jaren Epipedobates anthonyi trouwens ;)
maar die naam bekt niet lekker, dus iedereen blijft de oude gebruiken.
Die kikkers fokken als guppies- maar zijn wel enorm gezellig aanwezig (kanariekikkers).
Ze zijn weer populairder aan het worden, dat zie je ook aan de (beurs)prijzen: een paar jaar geleden werden ze voor 5 euro per volwassene gedumpt, nu betaal je het dubbele voor een halfwasje.

Ik heb net bijna een compleet legsel verpest- was te laat met de larven ruimer te laten zwemmen.
(Ze zaten in de weg met snoeien, meestal laten we ze gewoon bij het mannetje natuurlijk/ die kan dat veel beter dan ik het deze keer gedaan heb :| )
Het zijn supermakkelijke kikkertjes.
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Henny2 » 21 jan 2018, 22:35

Ik had Dendrobates leucomelas en nog een klein soortje met vuurrode kop waarvan ik de naam even kwijt ben. Dat van die yoghurt had ik eerder moeten weten, dan had ik mijn paludarium niet weg gedaan misschien
Henny2
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Henny2 » 21 jan 2018, 22:59

Nu ik een uur moet reizen naar mijn werk worden twee honden twee katten en twee aquaria bijhouden me wel te zwaar. Ik ga de “kleine” bak van 130x60x63 weg doen. Die is net als mijn grote bak door Richard gebouwd, dus dat zegt genoeg over de kwaliteit. Er zit een nieuwe eheim verwarming bij en een stille regelbare opvoerpomp en door Richard gemaakte regelbare led-verlichting. Ik weet nog niet precies wat ik er voor wil hebben, daar moet ik nog even over nadenken. Ik moet ook mijn regenboogjes elders onderbrengen op een beslist goed plekje.
Henny2
Gebruiker

Leeftijd:

VorigeVolgende

Keer terug naar Kletspraat