weer terug?

Wil je het eens over wat anders dan aquaria hebben? Dan is dit er de juiste plek voor.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: weer terug?

Berichtdoor Henny2 » 14 feb 2018, 20:23

Ziet er geweldig uit! Ze smullen er goed van.
Henny2
Gebruiker

Onderwerpen: 4
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 11 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor boesboes » 19 feb 2018, 14:32

Wat is het hier weer rustig op het forum :lol:
Afgelopen weekend weer aan de tuin begonnen...
Schutting geplaatst...de oude was echt geheel rot.

Het waswij* wat altijd achter het raam staat te gluren als je de tuin in loopt is afgelopen weekend op 41 jarige leeftijd overleden.
Dus hele buurt blij....eigenlijk wel erg maar was niet bijzonder geliefd.
Was trouwens niet de enige dit weekend die in de tuin bezig was....heerlijk weertje hoor.
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 78 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Regio: Zuid-Amerika
Formaat: 150X50X50

Berichtdoor Lukas » 19 feb 2018, 14:39

Iedereen heeft wel lui in de buurt wiens overlijden niet echt gerouwd zal worden. Het is dat het erg not-done is om taart te bestellen, maar de verleiding is soms groot. ;)
In mijn oude buurt (lees: flat) zaten er ook wel een paar die niet echt gemist zouden worden. In mijn nieuwe buurt moet ik er nog achter komen wie het zijn, maar daar lijkt het tot nu mee te vallen. Zit er vast wel ergens eentje tussen. Heck, misschien ben ik het wel. ;)

En inderdaad, heerlijk weer. Vrijdag een eind wezen wandelen. Toppie. :grin: Blaren staan op mijn voeten. Ben echt niks meer gewend... :doubt:
Laatst bijgewerkt door Lukas op 19 feb 2018, 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt
It's all or nothing,
and I never settle for nothing.
Lukas
Junkie

Onderwerpen: 60
Afbeeldingen: 3
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 115 Duimpjes
Leeftijd: 40

Nederland
Soort aquarium: zoetwater, gezelschap
Formaat: 130X50X45

Berichtdoor Richardver » 19 feb 2018, 14:41

Die heb je overal hoor haha
Richardver
Die hard

Onderwerpen: 7
Afbeeldingen: 2
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 95 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 19 feb 2018, 19:13

Ohja, ik was vandaag ernstig teleurgesteld dat de engerd van nummer 12 nog springlevend bleek :huil: maarja je kan niet alles hebben.

(dat is die knakker die er al ruim 2 jaar voor zorgt dat ik niet meer buiten op het balkon kan zijn zonder oorpluggen en 's nachts de boel bij elkaar schreeuwt, als zijn levensreddende apparatuur en/of gamecomputer mijn gaaien niet gewoon elke keer triggert tot terugpiepen en krijsen -> die slapen niet normaal meer omdat hij de volumeknop niet kan vinden/ niet snapt dat het 's nachts allemaal wat stiller moet)

LOL, ik ben vorige week voor het eerst sinds tijden weer voorzichtig gaan sporten- dat heb ik geweten: mijn buikspieren hebben minstens 4 dagen lang protestmailtjes gestuurd! :badgrin:

De baby-boesemani's groeien lekker door, er is wel wat uitval geweest (was te vewachten met dat superkleine grut en totaal andere waterwaardes), maar ik zag er laatst minimaal 8 tegelijk voer happen.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 311 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor 1Paul » 20 feb 2018, 8:36

had ook zo een figuur naast me wonen, heb gewoon een keer de geluidsboxen tegen zijn muur aan gezet en de knop op max, daarna om 5 uur, toen hij naar bed ging, de installatie aangezet en zelf weggegaan tot in de middag...

gek genoeg heb ik, en de hele buurt, daarna er geen last meer van gehad!!!
IK BEN IK
1Paul
Junkie

Onderwerpen: 48
Afbeeldingen: 27
Ontvangen: 12 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor boesboes » 24 feb 2018, 2:19

@paul :lol: Zo kan het natuurlijk ook.
Even laten weten hoe gehorig het is.

Vandaag weer eens de veiligheids test gedaan van het werk.
Bijzonder moeilijk als hij elk jaar het zelfde is.
Gewoon antwoorden opschrijven de eerste keer ( tip van collega toen ik pas begon daar)
En dan is het de jaren er na...klik klik klik klik...verzenden klaar :lol:
Normaal duurt hij 2 uur...bij mij 5-10 min ...lol
Denken echt met idioten te maken te hebben :lol:

Heb trouwens een fikse opslag gehad...een hele 18 cent per uur.
Viel bijna van mijn stoel toen ik de mededeling kreeg tijdens een evaluatie gesprek.
proberen niet in de lach te schieten en waarderend over te komen :lol:
Maar is beter dan niks......toch weer een paar tientjes extra en menig mens is er blij mee.
Ik trouwens ook hoor ...maar als je praat over 18 cent opslag klinkt het zo idioot.

Zo...deze jongen gaat weer lekker maffen...als morgen het zonnetje schijnt ga ik weer de tuin in
Zal denk ik wel lekker fris zijn met die koude wind.
boesboes
Junkie

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor 1Paul » 24 feb 2018, 8:35

uiteraard hadden we ook eerst overlegd met deze man, niet enkel ik maar meerdere mensen, daarna pas heb ik de buurt verteld wat ik ging doen...

toch leuk dat ze je waarderen!!!
IK BEN IK
1Paul
Junkie

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Christa » 24 feb 2018, 8:55

Paul: slim gespeeld!

Oef...
Koud is het zeker!

Maar ik bedacht net: He....ik heb voor het eerst in tijden weer eens stereo-gehoor: nu het vriest (en aanvoer van vriesluchten) eindelijk even *geen* hooikoorts :dans:

LOL Boes - dat je er maar rijk van mag worden! :cool:
(practische collega trouwens)

Hier weinig nieuws- ik had bij stom toeval de batterijen van zowel mijn vaste als mijn mobiele telefoon niet opgeladen, dus het was heel erg rustig.
(Kwam ik pas achter toen ik zelf even diergeneeskunde wilde bellen om te vragen naar de laatste testuitslag -> papegaaienziekte/chlamydia psittaci; "want ik hoorde maar niets". :roll: )

-
Hier kabbelt het rustig door, ara is sinds een paar dagen niet meer heel erg bang om de kooi uit te komen (mijlpaaltje) en begint nu de omgeving te willen (ver)kennen.
Er wordt steeds vaker opgestapt (maar helaas nog niet op commando).
Ze is waarschijnlijk of broeds of gewoon gestoord (yup- weer een handopfokje :razz: ) maar ook dit exemplaar vindt zo nu en dan dat ik toch echt een hapje uit de krop verdien.
Japie is natuurlijk al kampioen lunch-met-je-delen, die weet vaak van pure gekkigheid niet of ie nu gekriebeld wil worden of dat ie je moet voeren en zelfs Appie heeft met het lengen van de dagen zo nu en dan de kolder in het koppie en begint ook al aan te bieden dingen op te kokken voor me ...
Natuurlijk bedankt ik vriendelijk voor de eer (Japie moet ik regelmatig terugsturen naar de kooi- die weet echt van geen ophouden ) want ik wil heel graag vriendjes zijn maar niet *dat* soort vriendjes.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat toen de ara opeens 3 van mijn vingers dwars in de bek pakte, ze helemaal tot achterin doorschoof en ging zitten kauwen - dat dat best een beetje intimiderend is - en ik was ook behoorlijk opgelucht dat ik ze daarna ook allemaal onbeschadigd terugkreeg! :lol:
(en dan is ze niet eens het allergrootste model, het blauw-gele kipje)

Het plukken gaat hier deels gewoon door helaas :| : ze kreeg 1 nieuwe veer op de vleugel en die zag ik dagelijks langer worden en prachtig uitgroeien, tot ik een middag wat langer weg moest (gillend protest uit de arakooi, elke keer als ze denkt dat ik de deur uit ga) daarna lag ie in kleine stukjes op de bodem van de kooi :|
- toch een tikje verlatingsangst?/ partnerbinding die te ver gaat?/ verveling?/ bang voor de bouwvakkers?/ ??
Ze kan nog totaal niet spelen of slopen om zichzelf bezig te houden maar ze kijkt al een hoop dingen netjes af bij de afrikaanse buren.
Helaas knagen die liever karton dan hout (moderne papegaaien??) maar Japie kan tijden lang rondmummelen met een propje karton in zijn snavel - ik hoop dat ze dat idee ook overneemt.
Een stelletje karton-kauwgomkauwers is beter dan verenkluivers, toch?

Gisteren heb ik r een drinkflesje gegeven (naast de gewone waterbak)- spelen met een metalen balletje houdt haar tong bezig en water is altijd lekker ;)
Ze durfde er aan te zitten toen ik m los in de hand had - nu ie in de kooi hangt is het eng (! / ook altijd hetzelfde liedje), dus ik verwacht met een dag of wat wel gelebber en gekledder te horen.
(De buren hebben er ook twee hangen, dus ze weet hoe het werkt. Toch handig hoor, al dat aanschouwelijk onderwijs.)

Er wordt nog steeds veel stereotiep gedrag vertoond: aan 1 teen aan het plafond bengelen, snavel in de tralies van de kooi, zachtjes de vleugels bewegend en zo nu en dan een geluidje.
Maar ze zakt er minder diep in weg- zodra er iets gebeurt meteen alert en bereid dingen te doen ipv vanuit dat 'wiegen' de paniek in te schieten zoals in het begin.
Het is net als duimzuigen, nagelbijten etc. ook zo'n gewoonte die je er niet 1-2-3 uit hebt (eigenlijk is ze een wieger en een nagel/verenbijter in een natuurlijk) *als* het al gaat lukken.
Ze is er pas een maandje, we hebben de tijd...

De grijsjes gaan goed (gelukkig) het is alleen heel moeilijk om ze uit de buurt van de ara te houden, vooral Appie heeft besloten dat alle kooien hier in huis *haar* kooien zijn en die stekkert rustig naar binnen als ze de kans krijgt (de ara is 2x zo groot en minstens 2x zo zwaar maar die schuift netjes op en geeft haar ruim baan ) - dus quarantaine is echt onmogelijk tenzij ik alles opgesloten ga houden.
Japie wil alleen maar flirten... (maar hij is nogal lomp, dus geen idee of dat de juiste aanpak gaat zijn.)
-

De kikkervisjes krijgen haast trouwens-
ik dacht de aanzet van achterpootjes al te zien.
Gelukkig/ jammer mogen ze hier straks niet blijven, die gaan gewoon netjes terug naar de Tuinen. :rechter:
(Dat zijn die uit de klodder eieren die ik pas ontdekte nadat ik het blad waar ze op zaten gesnoeid had :oops: )
Ik had vroeger gewoon dril uit de sloot om naar te kijken, maarja- we mogen niets meer wat dat betreft (alles beschermd) dus ik was al blij om de hele metamorfose weer eens te zien gebeuren.

Hahahaha voor 'niets te melden' klep ik maar door heh? ;)

Veel succes in de tuin of wat jullie ook uitspoken vandaag.
(Hier even een zonnetje- dat geeft de burger moed!)
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor boesboes » 24 feb 2018, 13:41

Haha...ze houden je bezig hoor :cool:
In de tuin alleen wat opruimen want de grond is hard als beton.
Dat krijg je hier als het een tijdje droog is...daarom moet het ook eerst enkele dagen geregend hebben voordat ik weer kan graven.

Timmie zit inmiddels weer redelijk netjes in de veren....hij verzorgt de nieuwe veertjes in plaats van ze uittrekken.
Had de doctor toch gelijk....minder ongezond en meer groente en fruit.
Had gewoon een tijdje nodig.

Ben best wel opgelucht....normaal is het schijnbaar heel moeilijk om het ze af te leren als het eenmaal begint.
boesboes
Junkie

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Christa » 24 feb 2018, 14:45

Boes: :dans: om te lezen over Timmie

ik hoop dat Sunny ooit ook weer stopt met zichzelf in de nesten te werken.
Zo zonder staart heeft het beestje totaal geen balans- ze hing gisteren per ongeluk aan mijn neus omdat ze zich iets te ver uitgerekt had en voorover viel.
(niets aan de hand natuurlijk, maar we hebben elkaar wel even vreemd aangekeken "wat mot dat?")

Er zit hier nu ook van alles in haar dieet waarbij ze duidelijk iets heeft van "Kun je dat echt eten? Nee toch? " en een dag of twee later grist ze het opeens uit mijn vingers.
(soms om op te eten, soms om het zo ver mogelijk weg te slingeren)
Japie is nu al twee jaar bezig met aan het idee van bepaalde dingen als 'eten' te wennen en is nu zover dat ie zich verwaardigt om er een proevend likje van te nemen of het af te bijten en weg te gooien...

Lukas is net even langs geweest en heeft geholpen mooie strakke bossen van snoeitakken (wilg) te maken en die in de kooien te binden.
Om de een of andere reden vinden ze al die losse uitstekende takjes eng, dus dan maar gewoon ingepakt aanbieden.
Ze hebben het redelijk chill opgepakt trouwens.
(de takken waren al even in de kamer aanwezig want in mijn eentje lukte het echt niet -> kwam handen tekort)
Japie heeft even gezellig met ons meegedaan en heeft een paar kleinere takjes van bast zitten ontdoen (dat was ook een nieuwe van zijn kant - meestal kijkt hij alsof we hem dood proberen te maken met zo'n eng stokje)
misschien dat ik nu eindelijk een wilg heb gevinden die wel "lekker" is....? :denk:

Maar idd- bezig is wel een goed woord :) weinig anders gedaan dan de beestenboel een beetje van schone en interessante(re) verblijven te voorzien.
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor 1Paul » 25 feb 2018, 9:05

tja het is vaak verveling dat veren trekken maar hoeft niet altijd zo te zijn, mooi dat japie er af en toe eens gaat buurten, wie weet worden het straks beste vriendjes en vervelen ze zich minder snel???
IK BEN IK
1Paul
Junkie

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Henny2 » 25 feb 2018, 15:42

Gisteren alle kastjes in mijn tuinhuisje leeggemaakt, tien verhuisdozen vol! A.s. zaterdag komen broer en 4 neven en nichtjes helpen om de vloer eruit te halen en te vervangen. Dat is een klus waar we zo tegen opzagen, en zijn dus zo blij met onze "hulptroepen" . :dans:
Vandaag weer lekker water ververst in het aquarium, lekker voldaan gevoel heb ik van dit weekend. Na anderhalve week griep weer eens lekker actief bezig geweest. :grin:
Henny2
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 25 feb 2018, 20:01

Ha Henny :grin: mooi werk joh!

Maare gaan jullie beton storten terwijl het vriest?
Of wordt het een ander soort vloer?

Fijn dat je weer van je griepje verlost bent.
Had je geniepige versie?

=

oef, 3 rondbanjerende gaaien en opruimen gaat niet goed samen trouwens.
Het is wel vermakelijk, maar echt, je hebt de rommel van de een nog niet opgeruimd of de ander besluit dat mijn dingen er op de grond veel beter uitzien ...
en ze willen allemaal op hetzelfde moment aandacht natuurlijk.
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Henny2 » 25 feb 2018, 21:46

Nee geen beton hoor, er ligt een houten planken vloer met hardboard erop. Dat laatste is hier en daar krom getrokken door optrekkend vocht. De hardboardplaten gaan er dus af en de vloerplanken eruit om eronder de boel te bekijken en weer goed te leggen. Dan gaan de vloerdelen weer terug met een multiplex laag erop ipv hardboard. Er komt ook een vocht werende folie tussen. Verder gaan meteen de keuken en badkamer van plaats wisselen Best een klus dus. Ben zo blij met de hulp!
Ik had inderdaad de gemene versie, ben bijna twee weken doodziek geweest, dat is in 10 jaar niet gebeurd. Hoop dat het weer 10 jaar wegblijft.
Die gaaien van jou zie ik echt plaatjes bij. Ondeugende rakkers :badgrin:
Henny2
Gebruiker

Leeftijd:

VorigeVolgende

Keer terug naar Kletspraat