Vissenbestand voor een beginner :)

Plaats hier een foto om je nieuwe bak, mooiste plant of vis te laten zien. Ook kan je hier video filmpjes plaatsen. Vermeldt wel even de grootte van het filmpje erbij voor de mensen die niet over een snelle verbinding beschikken.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Vissenbestand voor een beginner :)

Berichtdoor SpecialDelivery » 24 nov 2011, 15:05

dit zijn een paar foto's dak genomen heb, hopelijk is het beetje zichtbaar, ben pas goeje 2 maand bezig

de foto's zijn upgeload naar deze site, deze gallerij, hopelijk kunnen jullie die foto's zien, duurt wel efkes heb ik gemerkt , srr daarvoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt :)
SpecialDelivery
Gebruiker

Onderwerpen: 15
Afbeeldingen: 34
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 32

Belgium
Soort aquarium: aqualantis 54 l en 115 l,+ 30 l garnalen
Formaat: 60x30x40,100x30x45,

Re: Vissenbestand voor een beginner :)

Berichtdoor SpecialDelivery » 24 nov 2011, 22:24

nog paar foto's + mijn aquarium start sept 2011 54l

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor Coen » 24 nov 2011, 23:50

leuk bakje hoor, maar volgende keer misschien liever voor 1 soort Corydoras gaan, vinden ze gezelliger. Dit geld ook voor je Neons en Kardinaaltjes, liever een soort scholenvis.

overigens vinden corydoras het ook fijner op een zandbodem, dan kunnen ze lekker wroeten zonder hun baard te beschadigen.

je hebt dus een beetje een vreemde mix van vissen door elkaar en het zijn ook niet allemaal beginners vissen die je daar hebt zwemmen hoor ( vreemd begrip eigenlijk, beginnersvis), maar met een beetje goede zorg voor de waterkwaliteit (goed filter, veel planten, en regelmatig een beetje verversen) houd je ze hopelijk lang gezond.
Coen
Gebruiker

Onderwerpen: 21
Afbeeldingen: 92
Leeftijd:

Germany
Soort aquarium: speciaal gezellig
Regio: Woonkamer
Formaat: 100X50X40

Berichtdoor SpecialDelivery » 25 nov 2011, 12:59

van de corydorassen, kweetet,heb pas laat de panda's eraan toegevoegd, vond ze veel mooier :), ze hadden ze eerst nie,nadien heb ik ingezien zonder op het net te gaan kijken,dat ze liever zand hadden, maar men volgende aquarium zal zeker zand zijn :), maar op zicht hebben ze er geen problemen mee, de staartjes zijn nog intact en komen goed samen met de andere soort , bekijk alledagen men aquarium :)

het zijn allemaal neon's ze :), mss kan je dat nie goed zien, maar heb ze allemaal uit dezelfde bak gekocht in de winkel

kweetnie wat je be doelt met begginers vissen, dacht dat het allemaal voor beginners waren, dat is wat mij verteld is... kan je mij wa uitleg geven aub :)

deze morgen heb ik men aquarium ververst, terug wat bacteriën toegevoegd, vers water, wat conditionerings ( voor men leidingwater,ideaal voor men vissen te maken) , en sedert vandaag iets nieuws voor men planten bemesting , sera florenze , iets dat ijzer,mineralen en spoorelementen bevat voor men plante, hopelijk zal effec zien binnen 2 weken :)
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor Coen » 25 nov 2011, 14:14

ik kan me vergist hebben, ik dacht een kardinaal tetra tussen je neons op de foto's gezien te hebben.

i.v.m. beginners-vissen: tsjah, het is een raar concept, maar bedoelt wordt natuurlijk vissen die minder specifieke eisen aan de omgeving stellen, en zich dus in een breder spectrum van waterwaardes okay voelen. :roll:

en je hebt daar inderdaad niet de moeilijkste vissen, maar wel uit heel verschillende uit verschillende leefomgevingen. (vooral je Betta Splendens/kempvis is een vreemde eend in de bijt :leraar: )

wil je vissen echt optimaal houden en misschien zelfs gaan kweken, dan moet 'de beginner' toch even wat meer info verzamelen en dingen gaan veranderen.
Dan wordt uit een beginner al gauw een echte "aquariaan". En dat is juist leuk aan deze hobby, er valt steeds veel te leren als je je er in verdiept.
Coen
Gebruiker

Leeftijd:

Germany

Berichtdoor SpecialDelivery » 25 nov 2011, 15:06

ah zo , kan gebeuren :) iedereen mist wel eens

ja die kempvis vond ik eht speciaal, tis identiek dezelfde als op me avatar hier :)

ben van plan om men guppy's appart te houden of weg te doen, zal dit veranderen met paar vrouwelijk beta's aan toe te voegen, normaal tegen eind volgende week komen de beta's binnen, vind dit prachtige vissen...

de guppy's zal ik wrrs in een klein bakje houden 20 l bak ofzo, met verwarmings element natuurlijk, paar plantjes ( z'on guppy starters kit, mss wordt wel men kweek bakje )

zelf ben ik hele dagen bezig op sites , forums , van alles te lezen... tis pas een goeje week dak echt bezig ben op sites, heb onder tussen al heel wat bij geleerd en ja men interesse groeit natuurlijk meer en meer

kzal wrrs ook kijken om co2 aan toe te voegen, bij ons in in de viswinkel heeft ie zo iets , dat zelf kan regelen en zo :) mss best voor men plantjes ...
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor Kitty » 25 nov 2011, 19:28

co2 kan je makkelijk zelf maken :)
Kitty
Gebruiker

Onderwerpen: 27
Afbeeldingen: 0
Leeftijd: 37

Nederland
Soort aquarium: Gezeldschapsbak
Regio: verschillende Tetra's, garnalen.
Formaat: 150 x 50 x 60

Berichtdoor SpecialDelivery » 25 nov 2011, 19:48

ik zal er toch eens voor kijken, ken gemerkt dat er veel mensen co2 gebruiken, blijkbaar is dit heel goed voor je planten :)
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor Coen » 25 nov 2011, 21:04

Co2 is helemaal niet zo belangrijk hoor. ik heb jarenlang prachtige plantenbakken gehad zonder. ik zou er, zeker in het begin, niet te veel waarde aan hechten dat er zo veel aandacht aan besteed wordt op forums en in winkels. (al is een Bio co2 setje natuurlijk zo gemaakt zonder hoge kosten)

Betta's zijn best agressieve visjes onderling, ik heb persoonlijk geen goede ervaring met het houden van een harempje in een bak van 80cm, 60 is dan wel heel erg klein

bij mij hebben de dames zich onderling afgemaakt, ondanks dat er voldoende planten waren om verstoppertje te spelen.

misschien ipv een nieuwe guppenbak kopen toch liever op zoek naar een 2e hands grotere bak? ga je meer plezier van hebben denk ik
Coen
Gebruiker

Leeftijd:

Germany

Berichtdoor SpecialDelivery » 25 nov 2011, 22:50

idd coen, zal wrrs geen guppen insteken, maar wrrs z'on bakje kopen om garnalen te onderhouden, wrrs vuur garnaaltjes of japonica's , vind echt tof om ze bezig te zien, en de guppy's ( 3 tal ) 1m guppy is vandaag gestorven ,en wrrs ook de ene platy zou ik weg doen

kzal er een paar planten bij doen , deze Javavaren, Microsorium pteropus ideaal schijnt voor het nieuwe koppel dwerchicliden, en ook z'on hutje waarin ze zich kunnen schuilen :)

kzal dit vervangen door een koppel Apistogramma borelli (dwercichlide) heb gelezen dat dit goed past in een bak van 54 l, als er genoeg schuilplaatsen zijn en beplanting :) of mss deze soort Apistogramma cacatuoides - Gekuifde dwergcichlide ( vind deze soort echt mooi )

hopelijk is dit een goed idee en natuurlijk een hele verandering :)

wat denken jullie?
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor hausofnotho » 25 nov 2011, 23:46

Ik denk dat een betta en een dwergchiclide in een bak een heel avontuurlijk schouwspel word met een mindere afloop.
hausofnotho
Gebruiker

Onderwerpen: 7
Leeftijd:
Soort aquarium: speciaal

Berichtdoor SpecialDelivery » 26 nov 2011, 12:44

ja dat denk ik ook , kzal eerst kijken voor meer planten en de nodige schuilplaatsen, eens geinstalleerd zal ik kijken wat mijn betta doet :) en daarna zie ik wel voor het koppeltje
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor Coen » 26 nov 2011, 16:31

je moet echt geen koppeltje erbij zetten van welk soort cichliden dan ook. dan Gaat je Betta er gegarandeerd aan.

Betta's zijn gewoon niet echt makkelijk te combineren vissen.
Coen
Gebruiker

Leeftijd:

Germany

Berichtdoor SpecialDelivery » 26 nov 2011, 18:32

Coen schreef:je moet echt geen koppeltje erbij zetten van welk soort cichliden dan ook. dan Gaat je Betta er gegarandeerd aan.

Betta's zijn gewoon niet echt makkelijk te combineren vissen.

dat is idd wel waar, na veel lezen op sites en zo, moeilijk vissen, idd ... maar heb onder tussen al een schuilplaats gekocht met mos erop, en 2 java varen planten erbij... mss dat me beta al ze plaatsje vind binnen paar dagen :)
SpecialDelivery
Gebruiker

Belgium

Berichtdoor SpecialDelivery » 02 dec 2011, 19:07

heb een aan tal nieuwe bewoners erbij :) en wat nieuwe plantjes, nieuwe schuilplaatsen, wat anders ingericht, hopelijk is het nu al wat beter :)

de nieuwe bewoners zitn er nu ongeveer 6 dagen in, wat mij verwondert is dat de bette splendens crowntail zeer rustig is, zwemt soms samen met het nieuwe koppel dak er bij heb :)

de guppy's ( 4 tal ) en 1 platty zijn eruit, het is veel rustiger in het aquarium :)

hier zijn een aantal foto's van het aquarium, waterpest moet terug wat gesnoeid worden( je zal wel zien op de foto's)

foto aquarium

de nieuwe plantjes zijn ceratopteris thalictroides (Sumatravaren) 1 stuk en drijfplantje limnobium laevigatum (1stuk)

Microgeophagus ramirezi ( anttennebaarsje )

Afbeelding

Microgeophagus ramirezi ( anttennebaarsje )man

Afbeelding

Microgeophagus ramirezi ( anttennebaarsje )vrouw

Afbeelding

anentome helena

Afbeelding

Ottocinclus Vittatus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding