[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - Nieuwe Discus bak

Nieuwe Discus bak

(Symphysodon)

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Nieuwe Discus bak

Berichtdoor bertdelft » 05 jun 2015, 19:34

Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en ik ben bezig om een nieuw discus aquarium te gaan opzetten
Ik heet Bert en ik heb een Juwel Vision 450 met een Eheim 2217 pomp en een Co2 instalatie van JBL PROFLORA CO2 SET M 603
voor zover ik kan zien is de PH 7 en de KH 6
de bak draaid nu zo`n 14 dagen en ik heb er 20 kadinaal Tetra en 2 Corydoras en 3 algen etertjes en 4 antenne baarsjes Ramerezi in zitten
De bedoeling is dat ik er 4 tot 6 discussen in wil gaan houden
is de water waarden Oke ? of laat ik het anders vragen wat zijn goede waterwaarden voor na kweek Discus vissen
Oja en hoe plaats ik hier een foto

Grt Bert
bertdelft
Gebruiker

Onderwerpen: 3
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:
Formaat:

Re: Nieuwe Discus bak

Berichtdoor Kardinaaltje » 05 jun 2015, 19:59

Welkom Bert,

Voor het houden van Discussen zijn de genoemde parameters prima, maar voor kweek heb je een lagere geleidbaarheid nodig. Ik ben er geen expert in, maar ik heb ze zelf ook gehad en ga ze zeer waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd weer nemen. Ik heb dan geen kweek als ambitie, maar heb er de afgelopen decennia wel iets over gelezen en van gezien.
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Onderwerpen: 1014
Afbeeldingen: 630
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 93 Duimpjes
Leeftijd: 57

Seychelles

Berichtdoor Apotheose92 » 05 jun 2015, 22:06

Heb je je bak wel laten indraaien? Of draait hij 14 dagen na indraaien?

Google: foto uploaden en dan krijg je een upload website. Daar kan je je foto uploaden en dan krijg je een link. En dan druk je als je hier een bericht typt op de img ding. En daar paste je de link tussen.

Zo doe ik het altijd :)
Apotheose92
Gebruiker

Onderwerpen: 48
Verzonden: 17 Duimpjes
Ontvangen: 28 Duimpjes
Leeftijd: 27
Soort aquarium:
Formaat:

Berichtdoor bertdelft » 09 jun 2015, 16:59

Hij loopt nu 14 dagen met vissen ik heb nu een groter filter gekocht een Eheim Proff. 2080 daar moet ik meer dan genoeg aan hebben
maar wel veel stroming in de bak ..ik moet kijken of ik daar iets aan kan doen
bertdelft
Gebruiker

Onderwerpen: 3
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:
Formaat:

Berichtdoor Apotheose92 » 09 jun 2015, 20:28

Je hebt van die uitstroom tubes die je aan het einde van jou pomp uitlaat kan stoppen. Die verdelen je stroming over verschillende gaatjes in die uitstroom tube (is niet de juiste benaming). Die gebruik ik ook voor mijn axolotls. B

Ben je van plan de twee pompen eerst even naast elkaar te laten draaien? Dit omdat er een bacterie cultuur in je pomp moet opstarten?

Blij om te horen dat je je bak eerst wel hebt laten indraaien. Zou erg vervelend zijn als je de nitriet piek krijgt terwijl je vissen in je bak hebt.

Ik zou de volgende keer wel rustiger aan doen met plaatsen van de vissen. Vaak is het beter om ze geleidelijk in je bak te plaatsen. Dus x aantal vissen dan even 2/3 weken wachten dan x aantal vissen, etc.
Apotheose92
Gebruiker

Onderwerpen: 48
Verzonden: 17 Duimpjes
Ontvangen: 28 Duimpjes
Leeftijd: 27
Soort aquarium:
Formaat:

Keer terug naar Discusvissen