[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - guppy's sterven :-(

guppy's sterven :-(

(Poeciliidae) Levendbarende tandkarpers.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

guppy's sterven :-(

Berichtdoor Evelien87 » 19 mei 2012, 9:04

Hallo

Ik heb 2 Aquaria.

80*30*45
Draait reeds 6 maand.
Heeft een aantal weken ingedraaid zoals voorgeschreven.
Hierin zitten een 15 tal guppen, 9 neons, 4 cory's, 10 oto's, 2 molly's en 2 platy's
NO3 = 0
NO2 = 1
GH = <3Ā°d
KH = 3Ā°d
pH = tussen 7.2 en 7.6

60*30*30
Draait ongeveer een maand.
Deze heb ik niet kunnen laten indraaien wegens te veel vissen.
Hierin zitten mijn kleine guppen.
De laatste week hebben we elke dag of om de 2 dagen de helft van het water ververst.
NO3 = 10
NO2 = 1
GH = tussen 6 en 10Ā°d
KH = 3Ā°d
pH = tussen 7.6 en 8.0

Ik heb de waarden getest met Sera quick test stripjes.

In de grootste aqua zwemmen vooral de guppen bovenaan, de anderen lijken nergens last van te hebben.
De voorbije dagen ben ik al 3 vrouwtjes verloren.

Oja, ik heb in alle2 de asua een zuurstofsteen gelegd.
Ik dacht dat het mss een tekort aan zuurstof was.

Heeft iemand raad om me te helpen aub?
Alle hulp is meer dan welkom!
Evelien87
Gebruiker

Onderwerpen: 2
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Re: guppy's sterven :-(

Berichtdoor rayman » 19 mei 2012, 12:33

De nitriet waarden zou je niet moeten kunnen meten. Beetje kort door de bocht: maar alle nitriet die je meet is teveel. Wellicht kun je met een ander testje de nitriet meten om daar zeker van te zijn. Teststrips zijn namelijk niet zo nauwkeurig.
rayman
Gebruiker

Onderwerpen: 12
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 35

Nederland
Formaat:

Re: guppy's sterven :-(

Berichtdoor boesboes » 20 mei 2012, 0:08

ik ga met rayman mee.
ik ben er ook achter gekomen toen ik nieuwe Sera quick teststrips gebruikte en meteen erna uit een doosje dat al enkele weken oud (geopend) was.
2 compleet verschillende uitslagen. en toen ik dit zelfde tafereel nog eens doorging kwam ik tot de conclusie dat teststrips zeer onbetrouwbaar zijn.

ben blij dat ik uiteindelijk druppeltests gehaald heb .
aanschaf is wat duurder en wat meer werk kwa testen maar veel betrouwbaarder en je doet het er naar mijn mening best lang mee.
heb zelf nu de druppeltests van sera behalve de po4 en no3 niet want die heb ik van een ander merk genomen omdat ik deze van sera wat onduidelijk en onbetrouwbaar vond.
ik zeg :............ doen!!!!!!! :green:

zwemmen ze trouwens alleen aan de oppervlakte of happen ze ook voordurend naar lucht ?
als dat zo is dan zou het inderdaad aan de nitriet kunnen liggen .gelukkig heb je er wel een zuurstofpomje bij gedaan want door nitriet gebeurd er iets met de zuurstof in het bloed van de vissen waardoor ze slechter zuurstof opnemen ,dus alle beetjes helpen.( correct me iff i am wrong )
maar als ik jou was zou ik kijken dat als er inderdaad nitriet in je water zit , dat je de bacteriecultuur zo snel mogelijk op orde krijgt.

en ik zou een beetje rustig aan doen met dat waterwisselen want zo komt je bacteriecultuur nooit op gang.
toen ik de nitriet te hoog had gooide ik een flinke scheut bio nitrivec ( of soortgelijke) erbij.euhhhh....zo ongeveer 2 keer zoveel.
en dan de niriet goed in de gaten houden en alleen een beetje wisselen (20 tot 40%) als hij nog verder steeg ( dan 1 ).

bij wisselen voegde ik dan weer van dat spul toe. het is geen wondermiddel maar het helpt wel en dan was hij binnen enkele dagen weer in orde.

zelfs bij een nitriet van 1 zag je aan mijn maanvissen dat ze niet lekker waren.
als gewoon boven in de bak zwemmen en geen zichtbare dingen zoals rode vinnen vertonen,bleek of heel vreemd gedrag zoals lucht happen. dan zou ik het gewoon even goed in de gaten houden.

als je wel wat vreemds aan ze ziet zou ik zeggen : foto plaatsen
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 83 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Vergelijkbare onderwerpen

Kardinaaltetra's sterven opeens Forum: Ziekten Auteur: Bicolor Reacties: 0
Corydoras panda sterven ... Forum: Meervallen Auteur: Plonie Reacties: 16
endlers(guppen) vermageren en sterven een voor een Forum: Ziekten Auteur: daphne5 Reacties: 1
Guppy's met puntstaarten Forum: Levendbarenden Auteur: Cheysjem Reacties: 3
Guppy's Forum: Levendbarenden Auteur: Cheysjem Reacties: 5

Keer terug naar Levendbarenden