[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie Toon onderwerp - Guppy zwanger

Guppy zwanger

(Poeciliidae) Levendbarende tandkarpers.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Guppy zwanger

Berichtdoor jorgen » 10 jun 2012, 8:14

hoi door dat de guppy's vorige keer alle visjes die geboren werden opgegeten hebben, heb ik nu zo apart bakje gekocht.
Sinds zaterdagavond zit de ene guppy die zwanger is in zo bakje.
Ik denk dat niet lang meer zal duren, al ben ik natuurlijk niet 100% zeker.

Hoelang kan ik zo visje in zo klein bakje houden ?
Er ligt al heel wat vuil in dat bakkie, bevrijd ik de vis even en kuis ik bakje uit ?

Of wat doe ik best?

Vraag twee: als jonkies geboren zijn hoelang moet ik ze in dat aparte bakkie houden ?
Er staat dat ik om twee drie dagen dat bakje moet verschonen, maar dat gaat toch moeilijk als kleintjes erin zitten ?

Alvast bedankt ...
jorgen
Gebruiker

Onderwerpen: 7
Afbeeldingen: 3
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Belgium
Formaat:

Re: Guppy zwanger

Berichtdoor chefzuip » 11 jun 2012, 21:04

Is dat niet zo een bakje van doorzichtig plastiek? Dat kan je toch gewoon even opheffen en dan weer in het water laten zakken? Dan is de verversing gelijk gebeurd.
De jongen mogen eruit wanneer ze niet meer in de volwassen guppen hun bek passen.
Veel succes met je jongen!
chefzuip
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Afbeeldingen: 31
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 40

Belgium
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: Guppy zwanger

Berichtdoor boesboes » 11 jun 2012, 21:30

je kunt ook even rond de vis voorzichtig de bodem afzuigen met een stukje luchtslang van bijv je luchtpomje als je die hebt.het water vult zich toch gelijk weer bij door de roostertjes.
slangetje even vastmaken langs bijv een breinaald.
en hoppa.........een mini stofzuiger.het zelfde gebruiken als de groote versie waarmee je de bodem van de grote bak afzuigt.
als je de onderkant van bijv de breinaald ook nog eens 30 graden buigt kom je overal onder en achter.

gebruik dit systeem zelf ook bij mijn kweekpogingen van de maanvissen.

ik ben zelf niet al te bekend met deze bakjes en ook geen guppenkenner maar voor zover ik weet zijn deze puur voor de bevalling dat de ouders de jongen niet opeten maar na de bevalling moeten zowel de jonkies als het vrouwtje uit dit bakje maar moeten wel gescheiden blijven.zou best kunnen dat ik het mis heb maar het lijkt mij persoonlijk niet echt een goed idee/diervriendelijk om al die jonkies of vrouwtje voor langere tijd in zo'n klein bakje te houden.
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 83 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Vergelijkbare onderwerpen

Zijn mijn platties zwanger Forum: Levendbarenden Auteur: bertstomphorst Reacties: 2
Guppy's met puntstaarten Forum: Levendbarenden Auteur: Cheysjem Reacties: 3
Guppy's Forum: Levendbarenden Auteur: Cheysjem Reacties: 5
Guppy die hoest? Forum: Ziekten Auteur: Cheysjem Reacties: 1
guppy's sterven :-( Forum: Levendbarenden Auteur: Evelien87 Reacties: 2

Keer terug naar Levendbarenden