[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie Toon onderwerp - van welke soort is mij vrouwtjes gup ?

van welke soort is mij vrouwtjes gup ?

(Poeciliidae) Levendbarende tandkarpers.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

van welke soort is mij vrouwtjes gup ?

Berichtdoor boesboes » 30 apr 2013, 21:23

nu heb ik een tijd geleden eens van iemand 2 jonge groepjes endler guppen overgenomen.
nee hoor.......ze zitten niet bij mijn maanvissen :grin:
hebben hun eigen bakje .

maar aangezien ze nu wat groter beginnen te worden bedenk ik net dat ik iets doms heb gedaan.
de ene groep is een groep fancy redtails en de andere groep is een groepje gele endler guppies.
nu ben ik bang dat die soorten onderling gaan kruisen en dat heb ik liever niet.

nu kan ik de soorten mannetjes wel uit elkaar houden op kleur patroon nu ze ouder worden en hun kleuren krijgen..
maar hoe pak ik dat bij de vrouwtjes aan ?:shock: die hebben geen kleuren waaraan ik ze herken.

iemand een idee?
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 83 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: van welke soort is mij vrouwtjes gup ?

Berichtdoor Christa » 30 apr 2013, 21:42

niet...

sorry boesboes, maar als die al bevrucht zijn (zeer waarschijnlijk) ben je je zuivere lijn gewoon kwijt.
Dus opvoeren of weggeven aan iemand die geen belang heeft bij zuivere lijn guppen en verse vrouwen bij de kweker halen.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor boesboes » 01 mei 2013, 21:14

daar was ik al bang voor :sad:
ik heb ze als hele inimini's overgenomen en heb wel de ouders gezien.

ze beginnen nu net een beetje kleur te krijgen en scheid gelijk de mannetjes van de vrouwtjes omdat ik bang was dat ze te vroeg zwanger zouden raken.
had namelijk gelezen dat als ze te vroeg jonkies krijgen dat de jonkies permanente dwergen blijven.

maar het fijt dat ik de vrouwtjes niet aan de kleur zou herkennen had ik niet aan gedacht :oops:

gewoon ronduit dom.
maarja..........weer wat geleerd.
gebeurd me dus geen 2de keer :green:
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 83 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor cumana » 29 mei 2013, 14:12

Zo als jij je endlers beschrijft zijn het endlerhybriden.
Als die zich weer kruisen krijg je wellicht wat aparte visjes.
Gewoon van genieten dus.

Groetjes, Rob.
Robs-fish: Orchidendlers en Top Blue Sword endlers.
cumana
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 66

Nederland

Vergelijkbare onderwerpen

welk zand en welke verlichting Forum: Malawi Auteur: hgosker Reacties: 4
Welke tests zijn het belangrijkst? Forum: Water en chemie Auteur: Duvessa Reacties: 1
Welke soort harnasmeerval? Forum: Meervallen Auteur: Vekl Reacties: 2
Soort cichlide Forum: Malawi Auteur: bruzor29 Reacties: 2
Help, wat voor soort alg en wat doe ik er tegen Forum: Algen Auteur: themen Reacties: 6

Keer terug naar Levendbarenden