het is weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest, ben veel op tanganyika.nl omdat ik nu over ben gestapt op deze vissen.
maar goed daar ben ik hier nu niet voor, ik heb mijn vijver toch dicht gegooid, ik stoorde me enorm aan dat stomme hek erom , wat o zo nodig is vanwege mijn zoontje.
ik wil wel iets van water terug hebben, het idee is een lange smalle border langs de muur van de schuur en een stukje de hoek om.
er moet een smal kronkelende stroompje komen met aan het einde een klein poeltje.dit alles op hoogte net als de vijver eerder was
het idee is om er chinese danio's in te gaan doen.
ik zit nog in de uitpuzzelfase.
ik wil er geen beekloop van maken , het loopt dus niet af maar de stroom en de poel staan met elkaar in verbinding en de vissen moeten dus ook de stroom in kunnen zwemmen.
een pomp moet zorgen voor stroming van de stroom richting de poel.
een aantal puzzelstukken zijn, hoe ga ik het doen met folie het is een lang smal stuk wat ik nodig heb, ik heb nog het rubberfolie van de vijver wat nog in prima staat is maar is dit lang genoeg? wel jammer om dit weg te gooien.
hoe ga ik de bodem en de wanden van de vijver bekleden , ik zat zelf te denken aan iets van beplakken met filterzand ofzo en dan stenen er bij in.
zou ik het folie in kunnen smeren met epoxy bv en dan zand erin drukken?
tevens moet er een stukje moeras bij aan komen.
dit zijn de plannen.
alle opmerkingen zijn welkom