[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - Tanganyika 2m x 60cm x60cm

Tanganyika 2m x 60cm x60cm

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Tanganyika 2m x 60cm x60cm

Berichtdoor de ware » 06 aug 2015, 11:56

Start hopelijk nog ergens dit jaar met de bouw van een nieuwe bak.
http://www.venividivissie.org/viewtopic.php?f=7&t=46904

Weet alleen nog niet wat ik er ga in houden. Oorspronkelijk was het iede van bij mijn oude liefde te blijven en er een Amazonebak van te maken.
Maar ik ben gaan twijfelen... Een Tanganyika of Malawi bak zou ook wel leuk zijn op dat formaat.

Tanganyika geniet mijn voorkeur. Als blikvanger had ik dan graag een 10tal 'neolamprologus Leleupi' gehad.
Deze zouden echter vrij agressief zijn naar elkaar toe. nochtans, als ik deze naam intik in Google vind je foto's /video's waar deze en masse in vrede met elkaar door de bak zwemmen.
zie bvb http://www.tanganyika.nl/bakklaasrodenhuis.php
Wat ik mij bijkomend afvraag, soms zijn ze geel, soms oranje. Zijn daar variëteiten of is dat louter de belichting?

Hoe stout zou ik zijn mocht ik de neolamprologus vervangen door 'Labidochromis Caeruleus'.
Dit is een Malawibewoner en ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van biotopen te gaan mixen maar het is zo'n mooi visje... :oops:
Als ze gezond en wel kunnen samenleven zou ik wel een uitzondering durven overwegen en gaan voor een school 'Labidochromis Caeruleus' als blikvangers, aangevuld met Tanganyika bewoners (Altolamprologus calvus, julidochromis, ...)

Shoot!
de ware
Gebruiker

Onderwerpen: 33
Afbeeldingen: 62
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 4 Duimpjes
Leeftijd: 46

Belgium
Soort aquarium:
Formaat:

Re: Tanganyika 2m x 60cm x60cm

Berichtdoor Kardinaaltje » 06 aug 2015, 15:00

Ik weet ze zo niet even uit mijn hoofd, maar volgens mij stellen de vissen uit beide meren verschillende eisen aan de watersamenstelling.

Over kleuren en gedrag specifiek per soort, weet ik weinig, maar wel dat de vrouwen er meestal anders uit zien, dan de mannen.
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Onderwerpen: 1014
Afbeeldingen: 630
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 93 Duimpjes
Leeftijd: 62

Seychelles

Re: Tanganyika 2m x 60cm x60cm

Berichtdoor Lukas » 07 aug 2015, 21:02

It's all or nothing,
and I never settle for nothing.
Lukas
Junkie

Onderwerpen: 60
Afbeeldingen: 3
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 115 Duimpjes
Leeftijd: 47

Nederland
Soort aquarium:
Formaat:

Vergelijkbare onderwerpen

120 cm Tanganyika Forum: Tanganyika Auteur: ibbe Reacties: 1
Nieuw 60CM aquarium Forum: De gebruiker en zijn bak Auteur: Simone_V Reacties: 1
CW goes Tanganyika (2.0) Forum: Foto's en video Auteur: Catweazle Reacties: 18
Nieuwe start... Tanganyika Forum: Tanganyika Auteur: hgosker Reacties: 0
BazZi3's tanganyika bak part 3 Forum: De gebruiker en zijn bak Auteur: BazZi3 Reacties: 2

Keer terug naar Tanganyika