Visbestand Rio400

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Visbestand Rio400

Berichtdoor ed1402 » 09 maart 2009, 21:55

Hallo mensen,

In mijn ander topic kunnen jullie lezen dat ik dus eindelijk ben begonnen met het ombouwen naar Malawi, te weten ( mbuna ).

Nou wou ik dalijk beginnen met de volgende vissen, graag jullie mening hierover wat jullie er van denken.

Labidochromis Caruleus White 2M/5Vr
Melanochromis Auratus 1M/1Vr
Metriaclima sp Red Top Chilumba 1M/2Vr
Pseudotropheus sp Red Top Ndumbi 1M/2Vr

Natuurlijk zet ik ze niet allemaal in 1 keer uit, langzaam opbouwen hé.

En misschien wil ik er terzijnertijd misschien nog Aulonocara Ngara Flametail bijzetten 1M/1Vr, en zowiezo Cynotilapia Afra Cobue, maar die zet ik er als allerlaatste in, omdat ik gelezen en gehoord heb dat dit nogal erg dominante visjes kunnen zijn die anders gelijk de hele tank voor zichzelf opeisen, en dan misschien als het niet al te druk word met dit bestand dat ik er dan nog wel eventueel Labidochromis Giga Mara of Pseudotropheus Demasoni of Flavus erbij zet, maar dat valt nog te bekijken, ik wil het ook niet overvol stoppen.
ed1402
Gebruiker

Onderwerpen: 17
Afbeeldingen: 4
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 46

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Formaat: 150X50X60cm

Re: Visbestand Rio400

Berichtdoor AART » 14 maart 2009, 1:46

:smile: Dat is een leuk bestand om mee te beginnen. Ik zou je alleen wel willen aanraden om van de auratussen ook minimaal 2 vrouwen te nemen. Verder ben ik er een voorstander van om Mbuna met enkelt Mbuna te houden, dus geen Aulonocara soorten, die qua gedrag het onderspit moeten delven, bij de Mbuna. In plaats van deze zou ik dan denken aan de Iodotropheus sprengerae.
Dit is een vis die goed qua kleur bij je bestand past en ook een Mbuna soort is.
Verder zou ik als laatste soorten kiezen voor de Cynotilapia afra Cobue en de Pseudotropheus flavus. Op die manier heb je een bestand dat goed bij elkaar past en dat op het gebied van kleur veel te bieden heeft. Veel plezier met je bak. ;)
VISSEN ZEGGEN ZO WEINIG EN ZE ZEGGEN ZOVEEl!
AART
meneer Aart

Onderwerpen: 5
Afbeeldingen: 26
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 59

Nederland
Soort aquarium: speciaal
Regio: Zuid-Amerika
Formaat: 300X100X61

Keer terug naar Malawi