malawi visbestand

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

malawi visbestand

Berichtdoor hgosker » 30 jul 2017, 21:05

Inmiddels zij we rustig aan weer een stapje verder en is de bak (2m) aan het indraaien. Met 4 ancistrussen; I know - geen malawi maar dat heb ik inmiddels een beetje losgelaten al zal de rest denk ik wel malawi worden.

Afbeelding

Ik wil graag veel geel en blauw in de bak waarbij twee groepen die mn tussen de stenen gaan zitten en 1 kleinere groep van wat grotere vrijzwemmers. Ik zit te denken aan een groep L. Caeruleus (10-15 stuks) en een groep Ps. Socolofi (ook 10-15) stuks. Hierbij probeer ik meer vrouwen dan mannen te krijgen maar meer dan 1 man per groep kan denk ik wel in deze bak met legio schuilplaatsen toch? Deze vissen zullen zich vermoedelijk mn tussen / bij de stenen gaan begeven. Ik zoek dan een wat grotere meer vrijzwemmende soort die ik als wat kleinere groep (~7), bijvoorbeeld de Cyrtocara Moori. Dan heb ik 3 groepen (en de ancistrussen). Wat vinden jullie daarvan? Alternatieven die aan te bevelen zijn?
Alle details van Harry's bak: http://www.gosker.nl/aquarium/log.htm
hgosker
Gebruiker

Onderwerpen: 57
Afbeeldingen: 8
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: ADM Elite horizon 200
Regio: 'Amazonisch'
Formaat: 200X50X60 (B 50 is gemiddeld, bolle voorruit)

Re: malawi visbestand

Berichtdoor Christa » 31 jul 2017, 16:59

Ik denk dat je al met een behoorlijke beztting wilt beginnen- en deze vissen hebben de neiging om flink door te jongen ...

Een bak van 2 meter lijkt heel veel, maar vergeet niet dat je al heel wat zwemwater kwijt bent met die mooie rotsformatie.
Dus houd je richtlijn van 1 gram/ 1cm vis per x liter water in de gaten ;)
zeker zonder de hulp van groeiende planten kan je onbedoeld de bak overbelasten en de waterkwaliteit alle kanten op laten vliegen.

Dat gezegd: ik ben een *enorme* fan van blauw. dus wat dat betreft :love:

Houd advertenties in de gaten, veel van deze soorten zijn vaak -door kweekoverschot- gratis op te halen.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 303 Duimpjes
Ontvangen: 118 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Keer terug naar Malawi