ben nogal van het "waarom zo"? ben geinteresseerd in de gedachtengang achter keuzes (en kan daarmee bepalen of ik dezelfde keuze maak ;-) daarnaast brainstorm ik hier gewoon hardop om te bedenken wat ik wil.
Gezien de prijs van zo'n controller is een tweede om je strips allemaal te regelen, mocht 5 kanalen niet genoeg zijn, ook geen onoverkomelijke inverstering..... tijdje terug een beetje zitten lonken naar zeewater voor deze bak, maar dat ging me naast een forse investering in apparatuur ongeveer mijn totale jaarverbruik nu aan stroom kosten..... onvoorstelbaar wat die lui aanbevelen aan licht boven zo'n bak... maar de controllers die ik toen tegen kwam zaten ruim een factor tien hoger in prijs.... dus ben erg aangenaam verrast.
1Paul schreef: met planten 6500K om sfeer aan te brengen 1 strip RGB, die kun je instellen zo je wilt al moet je dan wel drie kanalen gebruiken van de tlc, heb je er nog 2 over voor je andere strips...
dus alleen 6500 voor "het licht" en dan "1" RGB erbij om kleur voor het oog "bij te kleuren" die dan ook voor nacht gebruikt kan?
en is dan 1 strip RGB van 3m50 in het midden van de diepte daar voldoende voor, of kan in daar wellicht ook beter twee of drie strips over de lengte voor leggen? ook de prijs voor voedingen die ruim (50%)overbemeten zijn voor de 20A die zo'n TC420 aan kan vallen erg mee in prijs.... en gezien meer leds op minder vermogen langer mee gaan.... lijkt het me beter om een rij of 2, 3, ? ledstrips te veel te plaatsen en meer te dimmen dan dat ik er te weinig plaats
Zo 1,2,3 kan ik bij die chinese discount webmarkt die 7020 leds alleen in strips van 50 of 100 cm vinden, geen drama, maar vroeg me af of daar ook van die rollen van zijn (de strips zie ik zag waren er ook in behuizing trouwens) het leek op de foto alsof sommige van die strips ook een onbeschermde print met leds zijn? Dus moet nog even op zoek naar de juiste led(strip)