Een rio 125 en als een beginner hellemaal los gegaan met het kopen van allerlei soorten vissen maar nu ben ik 19 en heb ik de keuze gemaakt om een grotere bak te willen hebben namelijk een juwel trigon 350.
Op een zekere dag heb ik in **** bij speciaal winkel ***** de trigon 350 besteld.
31-07-2010
Vandaag is de dag dat we de aquarium gaan ophalen.
We hebben een bus mee genomen van de zaak voor het transport.
Stukje verder in de zaak zag ik al allemaal dozen staan.
En toen dacht woooww is die grote doos serieus voor mij?! ja dus.
Bij de winkel heb ik gelijk nieuwe lampen erbij genomen want het standaard licht van de juwel bakken schijnen niet hellemaal zo goed te zijn van het daglicht.
Maja wij de aquarium met veel zorg de bus inzetten wat best wel een zware klus was met de nogal zware bak.
Ik was blij dat we de bus hadden mee genomen anders had het nooit gepast in onze familie-auto:

Wij onderweg heel voorzichtig gereden vooral in de bochten maar hij was geen centimeter verschoven.
Eenmaal thuis wilde ik gelijk de kast in elkaar zetten en dat heb ik dus gedaan:

Met het aquarium zelf moest ik wachten want die moest de volgende dag via het raam naar binnen.
31-07-2010
In de ochtend zou er een kennis van ons kommen met z'n auto die een trekhaak heeft voor een soort kraantje te halen ze noemen het een kanaallift.
Met deze kanaallift hebben we het aquarium via het raam naar binnen zien weten te krijgen:

Eenmaal binnen wil ik natuurlijk het aquarium gelijk uit de doos halen en dat heb ik dan ook gedaan zodat ik pas de grote van de bak kon aanschouwen.
Ik heb het aquarium zo een tijd laten op de grond die dag want ik ben die dag gelijk andere inkopen wezen doen namelijk een externe pomp:
05-08-2010
Vandaag heb ik de externe-pomp geinstalleerd.
Ik heb gaatjes moeten zagen in de kap voor de toevoer en afvoer van de slangen zeg maar.
De pomp van binnen uit even af gespoeld en vast geplakt op me aquarium zodat ik na de vakantie hellemaal los kan gaan.

Ik ga nu wachten want ik ga zelf op vakantie en na de vakantie ga ik de bak vullen met water en planten kopen etc.
Mijn idee qua visbestand in deze bak word waarschijnlijk maar nog niet zeker dit:
Boven:
15x Marmerbijlzalm (Carnegiella strigata)
Midden:
25x Valse neon's (Paracheirodon simulans)
Beneden:
8x Corydora soort
5x Zoetwaterschol (Achirus achirus)
3x Braadpanwels (Bunocephalus Knerii)
2x L-#
Appelslakken
Sommige van het visbestand zijn nog van me vorige aquarium/visbestand.
Ik hoop dat jullie het verhaal/aquarium intressant vinden
**Bericht aangepast door Kardinaaltje wegens reklame van niet sponsoren**