[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - Juwel 125 liter

Juwel 125 liter

Hier kan iedereen zichzelf en uiteraard zijn bak voorstellen. Het gebruik van foto's is ook hier gewoon toegestaan. Door middel van de index kun je nu ook op naam sorteren.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Juwel 125 liter

Berichtdoor MellaTQ » 03 okt 2016, 17:42

Hi,

Bij deze wil ik mijn bak ook even laten zien, het is een Juwel Rio 125 liter.
Mijn eerste tropische bak, ik heb heel lang goudvissen gehad wel in een andere bak ik wilde al heel lang erg graag een tropische bak hebben vandaar dat ik er nu eindelijk aan begonnen ben!

Ik zit nog in de opstart fase, de bak draait nu 1 week.
De bodem bestaat uit afgerond wit grind, ik heb een plantenset met de volgende planten er in zitten:

1x hygrophila
1x echonodorus
1x bacopa amplexicaulis
1x rotala macranda
1x rotala indica
1x eleocharis
1x hygrophila thaistricta
1x microsorium pteropus
1x alternanthera rosaefolia
3x mosbal

De pomp is een Eheim aquabal (60x130x180)
De verwarming is een Eheim Jager 150 watt
De thermometer is een plakstrip deze wordt binnenkort vervangen omdat deze niet goed werkt.

Als decoratie heb ik leistenen op de bodem liggen.
Het plan is om nog meer planten toe te voegen.

Qua bewoners ben ik nog aan het oriënteren, ik en m'n vriendin willen i.i.g guppen, neontetra's, vijfstreepbarbelen en een groepje corydoras.

Advies en commentaar is welkom!

Groetjes Melanie

Afbeelding
Juwel Rio 125
MellaTQ
Gebruiker

Onderwerpen: 3
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 39

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: Juwel Rio 125 liter

Berichtdoor MellaTQ » 16 okt 2016, 14:44

Gisteren de eerste bewoners toegevoegd, 6 diamantzalmpjes en 2 platinum maanvissen volgens de aquarium speciaalzaak was het wel mogelijk om in een Rio 125 een koppeltje maanvissen te houden.
De vissen zijn een beetje onwennig nog zitten allemaal voornamelijk op de bodem, maar zodra het licht uit is zwemmen ze door de hele bak.
De maanvissen vormen echt een koppel en wijken niet van elkaars zijde af.

Tussen de diamantjes zwemt 1 redelijk dikke zou deze zwangere kunnen zijn?
Het visje houd zich geregeld op in de grot onder de stenen...

Afbeelding

Afbeelding
Juwel Rio 125
MellaTQ
Gebruiker

Onderwerpen: 3
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 39

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: Juwel 125 liter

Berichtdoor Christa » 16 okt 2016, 18:09

Sorry dat ik even gillend van het lachen onder de tafel dook toen je schreef "volgens de aquarium speciaalzaak was het wel mogelijk om " -> over het algemeen zijn dit soort winkels in staat om je te vertellen dat een gibbiceps prima zijn hele leven in een nanobakje gaat passen en al dat soort flauwekul.

Het is met de kleurslagen niet te zien van welke wilde soort ze afkomstig zijn- dus de tijd zal het leren of ze misvormd raken ja of nee..
Ik houd zelf nog altijd hardnekkig vast aan het advies "minimaal 50 cm hoogte (vrije zwemruimte dus, niet bakhoogte aan de buitenkant)" maar er zijn legio mensen die vinden dan een bak van 50 cm buitenhoogte voldoende is.
(Waaronder een paar mensen die er ontzettend goed mee bezig zijn.)

Dat even terzijde: je hebt een interessante keuze gemaakt qua kleur in je bak- echt heel apart.
Je / Jullie kiezen duidelijk niet voor een standaard gezelschapsbakje!
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: Juwel 125 liter

Berichtdoor MarlonnekeW » 17 okt 2016, 9:17

Misschien nog een kleine aanvulling op het berichtje van Christa: wat erg lastig is, is dat de vissen die in de winkel verkocht worden, meestal nog jonge vissen zijn die nog niet hun volwassen formaat bereikt hebben. Daar ga je dus heel gemakkelijk de mist mee in. Je denk dan 'dat is wel een mooi formaatje voor mijn aquarium', maar uiteindelijk worden ze dan b.v. 2x zo groot, waardoor ze toch te weinig ruimte hebben of het optisch niet mooi is. Het enige dat je hieraan kunt doen is van te voren de soort op het internet opzoeken en kijken hoe groot ze uiteindelijk gaan worden, maar het blijft erg lastig om hier een goed beeld van te krijgen. Wat ook nog kan helpen is vooral goed rondkijken in zoveel mogelijk winkels. Niet overal worden de vissen even snel verkocht en als ze er al een tijdje zitten zijn ze vaak al groter en kun je het uiteindelijke formaat wel zien. Op die manier krijg je een beter beeld hoe groot een soort werkelijk is; hoe ziet een vis eruit die bijvoorbeeld 4cm groot wordt en hoe groot is het verschil dan met een soort van 6cm enz. enz.

En zoals Christa al zei: vooral niet teveel vertrouwen op verkopers en zelf informatie zoeken. Er is hier in de buurt een speciaalzaak (waarvan je toch zou verwachten dat ze er verstand van hebben), die rustig vissen verkoopt die uiteindelijk meer dan 1m groot worden. Als ze deze verkopen, zijn ze nog maar 10cm groot en zien ze er super leuk uit. Maar ze vertellen er dus niet bij dat ze zo groot worden en dat je een aquarium van meerdere meters (wat maar weinig mensen zullen hebben) nodig hebben om ze een beetje een fatsoenlijk leven te kunnen bieden. Dus zelfs in een speciaalzaak zal je goed van te voren moeten weten van je koopt, omdat je anders zelfs daar de mist in kunt gaan (helaas).
MarlonnekeW
Gebruiker

Onderwerpen: 11
Ontvangen: 6 Duimpjes
Leeftijd:

Keer terug naar De gebruiker en zijn bak